Project Description
Skrzynka z pomysłami
warsztat dla nauczyciela pracującego z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim
Cel ogólny warsztatu:
Dostarczenie słuchaczom inspiracji i motywacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim
Cele szczegółowe:
Poszerzenie wiedzy słuchaczy z zakresu charakterystyki niepełnosprawności intelektualnej w stopniu głębokim z uwzględnieniem rozpiętości rozwoju funkcji;
Zapoznanie/Poszerzenie wiedzy słuchaczy z aspektami prawnymi dotyczącymi edukacji osób upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim;
Gromadzenie nowych doświadczeń z zakresu metodyki i form pracy z osobą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim;
Poznawanie różnorodnych technik ekspresji twórczej;
Nabycie umiejętności tworzenia prostych pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim;
Pobudzanie do aktywności i wzbudzanie pozytywnej motywacji;
Wzbudzanie kreatywności;
Dostarczanie poczucia radości, zadowolenia i sprastwa.
Program kursu (6 godzin)
Data | Temat | Liczba godzin dydaktycznych | Liczba słuchaczy |
---|---|---|---|
Moduł I | Integracja grupy – budowanie atmosfery wzajemnego szacunku, zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Zaznajomienie się z potrzebami i możliwościami odbiorców szkolenia. Przedstawienie tematu i treści szkolenia. | 0,5 | 20 |
Moduł II | Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej w stopniu głębokim – Rozpiętość rozwoju funkcji w głębokim upośledzeniu Aspekty prawne dotyczące edukacji osób upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim |
1 | 20 |
Moduł III | Metodyka i formy pracy z osobą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. | – | 20 |
1. Snoezelen i zajęcia w Sali Doświadczania Świata – jak pracować? Materiały video – praca indywidualna, grupowa, materiały ISNA (International Snoezelen Association) | 1 | 20 | |
|
2 | 20 | |
3. Jak obudzić twórczość niepełnosprawnych intelektualnie ?– Znaczenie jakości warsztatu nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością w stopniu głębokim Czynniki motywujące Identyfikacja kierunkowych zdolności plastycznych w procesie rewalidacji – pokaz technik stosowanych w ekspresji twórczej osób z niepełnosprawnością głęboką |
0,5 | 20 | |
4. To co najtrudniejsze… – – Agresja i odpowiedź na nią – Gentle Teaching. |
0,5 | 20 | |
Moduł IV | Trudne pytania, trudne odpowiedzi – podsumowanie szkolenia. | 0,5 | 20 |
RAZEM | 6 | 20 |
Kwalifikacje realizatorów warsztatu
Lp. | Imię i nazwisko | Kwalifikacje |
---|---|---|
1 | Katarzya Raabe | Oligofrenopedagog; nauczyciel dyplomowany; 26 lat doświadczenia zawodowego w zakresie rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; nauczyciel akademicki w latach 2009 -2015; Lider Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Województwie Kujawsko – Pomorskim (Projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym” realizowany przez Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE); aktywny organizator i społecznik propagujący idee NGO – Wyróżnienie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za wybitne, nowatorskie rozwiązania w zakresie pomocy społecznej w roku 2016; certyfikowany terapeuta Gentle Teaching i Snoezelen (Holandia); absolwent studiów podyplomowych Porozumienie bez Przemocy wg. M. Rosenberga – Collegium Civitas, Warszawa. W pracy i w życiu zafascynowana teorią wzajemnych zależności, relacji opartych o empatię, szacunek i akceptację. |
TERMIN: do uzgodnienia
CZAS TRWANIA: 6 godzin dydaktycznych
MIEJSCE: dojazd do klienta
ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: w założeniu 20 osób, możliwość negocjacji i przeprowadzenia warsztatów dla rad pedagogicznych
CENA: do uzgodnienia (w zależności od wielkości grupy)
Napisz! Dostosuję warsztat do Twoich potrzeb i możliwości!