Project Description
Zachowania niepożądane (agresja, autoagresja, autostymulacje miejsc intymnych) – co zrobić by przestać walczyć z uczniem?
Warsztat dla nauczyciela pracującego z uczniem ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Cel ogólny kursu:
Dostarczenie słuchaczom inspiracji i motywacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na podstawie własnej praktyki prowadzącego
Cele szczegółowe kursu:
Zapoznanie słuchaczy z efektywnymi metodami pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim;
Gromadzenie nowych doświadczeń z zakresu metodyki i form pracy z osobą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim;
Poznawanie różnorodnych metod i technik opartych o relacje;
Zapoznanie z praktycznym wykorzystaniem metod opartych na psychologii wzajemnych zależności, budowaniem kontaktu i więzi ( Porozumienie bez Przemocy wg. Marshalla Rosenberga (NVC), Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR), Original Play, Gentle Teaching);
Zapoznanie z elementami wiedzy na temat seksualności i intymności osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim;
Wzbudzanie pozytywnej motywacji i kreatywności w pracy;
Inspirowanie do empatycznego kontaktu z samym sobą jako fundamentu do efektywnej pracy nauczyciela – terapeuty.
Program kursu (6 godzin)
Data | Temat | Liczba godzin dydaktycznych | Liczba słuchaczy |
---|---|---|---|
Moduł I | Integracja grupy – budowanie atmosfery wzajemnego szacunku, zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Zaznajomienie się z potrzebami i możliwościami odbiorców szkolenia. Przedstawienie tematu i treści szkolenia. | 0,5 | 20 |
Moduł II | Co kieruje naszym życiem? – Potrzeby osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim; uniwersalne ludzkie potrzeby i strategie ich zaspokajania. (ćwiczenie) | 0,5 | 20 |
Moduł III | Co jeśli to, co robię nie działa? – brak efektywności, „walka” i opór w pracy z osoba niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. (ćwiczenie) | 0,5 | 20 |
Moduł IV | Co z tą seksualnością? – warsztat na temat seksualności i intymności osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim. | 1 | 20 |
Moduł V |
|
0,5 | 20 |
Moduł VI | Co zamiast kar i nagród? – podstawowe założenia Gentle Teaching wg. Johna Mc Gee | 1 | 20 |
Moduł VII | Moja droga z Joanną – efektywność wdrażania metod opartych na psychologii wzajemnych zależności, budowaniem kontaktu i więzi. | 1 | 20 |
Moduł VIII | Empatyczny kontaktu z samym sobą jako fundamentu do efektywnej pracy nauczyciela – terapeuty – ćwiczenia. | 0,5 | 20 |
Moduł IX | Trudne pytania, trudne odpowiedzi – podsumowanie szkolenia. | 0,5 | 20 |
RAZEM | 6 | 20 |
Kwalifikacje realizatorów warsztatu
Lp. | Imię i nazwisko | Kwalifikacje |
---|---|---|
1 | Katarzya Raabe | Oligofrenopedagog; nauczyciel dyplomowany; 26 lat doświadczenia zawodowego w zakresie rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; nauczyciel akademicki w latach 2009 -2015; Lider Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Województwie Kujawsko – Pomorskim (Projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym” realizowany przez Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE); aktywny organizator i społecznik propagujący idee NGO – Wyróżnienie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za wybitne, nowatorskie rozwiązania w zakresie pomocy społecznej w roku 2016; certyfikowany terapeuta Gentle Teaching i Snoezelen (Holandia); absolwent studiów podyplomowych Porozumienie bez Przemocy wg. M. Rosenberga – Collegium Civitas, Warszawa. W pracy i w życiu zafascynowana teorią wzajemnych zależności, relacji opartych o empatię, szacunek i akceptację. |
TERMIN: do uzgodnienia
CZAS TRWANIA: 6 godzin dydaktycznych
MIEJSCE: dojazd do klienta
ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: w założeniu 20 osób, możliwość negocjacji i przeprowadzenia warsztatów dla rad pedagogicznych
CENA: do uzgodnienia (w zależności od wielkości grupy)
Napisz! Dostosuję warsztat do Twoich potrzeb i możliwości!